HOG Håndbold -  Hvem er vi?

HOG-Håndbold vil være en aktiv og synlig del af sporten i lokalsamfundet. Vi ønsker høj menneskelig og sportslig kvalitet i afdelingen og et godt klubliv.

HOG-Håndbold havde i sæsonen 2018-2019 138 medlemmer - heraf ca.124 ungdomsspillere.

HOG er en aktiv del af det lokale håndboldfællesskab Team Favrskov Håndbold, som er et håndboldfællesskab der består af de fire gamle klubber i 8382 kommunen (Søften GF, Korsholm IF, Grundfør UI og HOG).

Samarbejdet blev indgået for at skabe bedre rammer for ALLE håndboldspillerne i 8382 området, både de mere ambitiøse og de som ”blot” ønsker at hygge sig og få en gang god og sund motion i selskab med andre håndboldglade mennesker.

Tanker bag samarbejdet var og er stadig at udnytte ressourcerne i byen bedre. Både de tilgængelige rammer, træningsfaciliteterne og de mange trænere og ledere.

Yderligere en bevæggrund mere for etableringen af TFH var også at skabe et trænings og socialt miljø omkring TFH, hvor der er plads til alle, og hvor vi ikke ”taber” en hel årgang på gulvet, fordi der lige præcis på den årgang ikke er tilstrækkeligt mange spillere.

Det var vi tidligere specielt på U-16 og U-18 årgangen været ude for, og det sker praktisk talt ikke mere – vi har siden etableringen af TFH, som en af den få håndboldklubber i Østjylland, haft hold på ALLE årgange… I denne sæson har vi faktisk tre U-18 pigehold, hvilket er et absolut særsyn for klubber der ikke har Ligahold.

Vi har i TFH 35 hold som træner i henholdsvis Rønbæk Idræts Center (RIC), Haldum Hinnerup Hallen (HH) og Søften Idræts og Kulturcenter (SKIC).

Ungdomsholdene har en bred vifte af tilbud fra 1. division til C.rækken, her er virkelig plads til alle OG til udvikling.

På seniorsiden har vi Herresenior hold i 3. division og Serie 2, mens vi på damesiden har Jyllandsserie hold og serie 3 og 4 hold.

På både herre og damesiden forventer vi en betydelig forøgelse af antal hold de kommende år, da der er mange unge håndboldspillere på vej op til ”seniorlivet”

Vi har i TFH både store sportslige og sociale ambitioner, og vi prøver at nå vores sportslige mål UDEN at gå på kompromis med den evigtgyldige sætning : ”DET ER SJOVT AT SPILLE HÅNDBOLD”

Der skal nemlig være plads til alle i HOG og dermed også i TFH!!!

Da vi i HOG er en forening, et fællesskab, der bygger på frivillighed, engagement interesse, så bygger vi, vores fundament på et tæt og gensidigt forpligtende samarbejde med den store forældregruppe. Uden forældrenes opbakning og hjælp kan foreningen IKKE fungere.

HOG-Håndbolds udgifter til medlemmernes deltagelse i turneringer, træningslejre, stævner, til tøj, bolde og andre rekvisitter, kan ikke dækkes af kontingentet alene. Derfor er det en kærkommen hjælp, som vi hvert år modtager gennem sponsorater, annoncer o.l.

HOG-Håndbold vil indgå i et konstruktivt og troværdigt samarbejde med vore sponsorer, hvis støtte er vigtig for at nå målsætningen.

Derfor har vi et slogan i HOG-Håndbold der lyder:

” Støt vore sponsorer, så vi fortsat kan støtte os til dem!”

Margit Kjær,

Formand for håndboldafdelingen